sâmbătă, 11 februarie 2012

Montserrat

Montserrat   

Nu am sa scriu foarte mult in acest articol, am sa pun mai mult imagini surprinse la Montserrat. Manastirea de la Montserrat a fost ridicata de benedectini.


La Muntele Zimtat, mai pe romaneste, in Barcelona fiind se poate ajunge din statia  metroului , Placa Espanya.  Aici aveti legatura cu linia R5, catre Manresa.  Le gasiti foarte usor, noi am urmat indicatoarele care ne aratau R5 si am ajuns usor.  Daca nu va descurtati  gasiti politisti si angajati ai metroului care sunt  foarte politicosi si va vor indruma unde aveti nevoie.   Drumul pana la Montserrat dureaza aproximativ 1 ora. Trenurile  nu sunt aglomerate, biletele nu au locuri rezervate, te asezi unde gasesti. Noi am ales sa cumparam tichetele  de 23,10 euro /persoana.





Statia pentru trenurile R5 seamana destul de bine cu cea de la Dristor 2. Trebuie sa fiti atenti, cititi ce scrie pe tren, vin si alte trenuri, R6, R8, doar sa fiti atenti in care tren va urcati. Noi am ajuns in Montserrat Aeri si era foarte frig. Am asteptat sa deschida statia telecabinei aproape 1 ora. Nu ne-am uitat din timp pe programul telecabinei si am plecat mult mai devreme din Barcelona.



La Montserrat  gasiti un peisaj  superb. Ajunsi  in statia de tren nu am vazut nimic spre Montserrat pentru ca erau nori. Statia telecabinei  o gasiti usor.

 Cum coborati pe peron aveti  un pasaj care va duce pe sub liniile de tren direct la statia telecabinei. Aveti si indicator catre iesirea spre telecabina. La plecare aveti indicator, care este peronul catre Barcelona. Puteti alege sa ajungeti si cu autocarele din Barcelona, nu stiu nimic despre acestea, dar am vazut la agentiile de turism care ofera si acest tip de transport.
Dupa o asteptare de 1 ora am plecat cu telecabina si in 5 minute am trecut prin acei nori grosi unde am dat de un soare cald. Ce am gasit la Montserrat,  un peisaj mirific. De acolo puteti urca cu funicularul pana la Sant Joan, unde este superb. Pe acel platou sunt chilii parasite sau locuite, bisericute parasite sau locuite. Gasiti indicatoare pentru destinatia pe care  doriti sa o vizitati. Reveniti dupa aproape 2 ore am vizitat si manastirea unde se gaseste statuia din lemn negru a Fecioarei Maria cu pruncul, " La Moreneta " . La intoarcere am trecut prin aceiasi nori albi si mirajul Montserrat-ului a ramas undeva ascuns, in nori.































4 comentarii:

  1. Inteleg Laurentiu , ca ar fi un fel de muntele Athos , acolo . Maicutele sunt la vedere ori sunt ascunse dupa barbile calugarilor ? :) ))))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am vazut nici o maicuta la Montserrat. In schimb, la muntele Athos am vazut numai calugari murdari, acum cine stie care din ei erau si pe post de maicute...

    RăspundețiȘtergere
  3. Aici e de mine daca au si funicular, ma innebunesc dupa ele, cred ca m-am urcat in toate funicularele intalnite in cale, chit ca era doar pentru o statie sau doua :-P

    p.s. Bine ai revenit, nu am fost pe faza. Sper ca esti mai bine, cat de cat...

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc, Ioana
    Da, sunt bine acum.

    RăspundețiȘtergere